“Ayrılmak istedim ama kendimi engel oldum” Baranavichi’ de yaşam yabancı öğrenciler hakkında

"Ayrılmak istedim ama kendimi engel oldum" Baranavichy'de yaşam  yabancı öğrenciler hakkında


Kamerun, Çin ve Türkmenistan'dan Baranavichy'de çalışmaya gelen öğrenciler, Baranovichi, Belarusyalılardan, ilk olarak Intex basınındaki izlenimlerden ve hayal kırıklıklarından bahsetti.
«Хотел уехать, но взял себя в руки». Иностранные студенты о жизни в Барановичах
BarGU’daki yabancı öğrenciler sadece Baranovichi Rusça kursu değil, aynı zamanda uzmanlık eğitimi almaktadırlar.

"Buradaki insanlar nadiren gülümsüyor ve çok aktif değil"

Kilian Williams, ikinci sınıf dil eğitimi alan Kamerun'dan geldi:
iki yıl boyunca Kamerun Üniversitesi'nde eczacı olarak çalıştım, ancak şimdi yeni diller öğrenmenin ve üniversitedeki çalışmalarımı daha sonra ertelememin daha ilginç olacağına karar verdim.” Hayalim mümkün olduğu kadar çok dil öğrenmek. Ben zaten ingilizce, fransızca ve almanca biliyorum. Beyaz Rusya'ya Rusça öğrenmek için geldim.
Baranavichy'ye ulaşmam tesadüf değildi: işte amcam Rusça öğretti, üniversitenizi tavsiye etti ve fiyat-kalite oranı bana çok yaklaştı.

Килиан Уильямс. Фото: Александр ЧЕРНЫЙ
Kilian Williams. Fotoğraf: Alexander BLACK
Minsk’e vardığımda pasaportum havaalanında uzun süre incelendi. Garipti. Ben çoktan seyahat ettim ve hiçbir ülkede pasaportum uzun süredir incelenmedi. Sorunlarım olduğunu düşündüm, ama her şeyin yolunda olduğu ortaya çıktı.
Minsk'te, Afrika'dan birçok insan var, yoldan geçenler için artık Belarus halkı alışkın. Afrikalı-Amerikalılar Baranavichy'de çok az kişi var, yani herkes bizi izliyor. İlk başta rahatsızdım, hatta ayrılmak bile istedim ama kendimi engel oldum. Şimdi zaten alıştım, etrafımdaki insanlar hala sürekli bana bakıyor olsalar da, yerellerden farklı olduğumu açıkça belirtiyorlar. Minsk'te, bu sorun değil.
Buradaki insanlar nadiren gülümser, çok aktif değildir, onlarla iletişim kurmak zordur. Kamerun'da okuduğumda bir şirketim vardı, partiler düzenledik. Burada da aynısını yapmaya çalıştım, ama işe yaramadı: öğrenciler sadece odalarda oturuyorlardı. Onları ikna edersen, o da sadece futbolda oldu. Bu oyunu gerçekten seviyorum, bu yüzden hemen hemen tüm boş zamanlarımı adayorum.
İlk başta İngilizce konuştum, ama beni dükkanlarda anlamadılar, bu yüzden telefonda tercüman kullandım. Burada çalışan Nijeryalı arkadaşım, ilk başta bana çok yardımcı oldu. Şimdi Rusça anlıyorum, konuşmam hala zor.
Öğrenci yurdunda yaşıyorum ve sadece yabancı öğrencilerle değil aynı zamanda Belaruslarla da iletişim kuruyorum. Hemen herkesle ortak bir dil buldum.
Belarus'ta yemek bizimkinden farklı değil, ancak burada Afrikadakilere benzer fazla ürün yok.
Çoğu zaman kendim pişiriyorum, ama bazen kantinler veya kafelere gidiyorum. Belarus mutfağını bir kereden fazla denedim: Yemeklerin isimlerini hatırlamadım, ama her şeyi sevdim.
Evimdeki ve Belarus'taki fiyatları karşılaştırırsanız, sahip olduğunuz ürünler daha ucuzdur, ancak kıyafetler daha pahalıdır. Bu nedenle, eğer yeni kıyafetlere ihtiyacım olursa, internette onları seçiyorum ve erkek kardeşim onları alıyor ve bana Belarus'a gönderiyor.
Eve sadece bir kere uçtum - geçen kış. Transferler ile Kamerun'a uçmanız gerekiyor, yolculuk bir günden fazla sürüyor ve bilet çok pahalıya mal oluyor - yaklaşık 1.000 $ tek yön. İnternette akrabalarımla sohbet edebilirim. Son zamanlarda Kamerun'da ailemden ayrı yaşadım, o yüzden yalnızdım.

“Daha çok patates yemeye başladım, şimdiden iki çanta aldım”

Türkmenistan'dan gelen Bakhtiyar Seyitliev, Ekonomi ve Hukuk Fakültesi'nin birinci sınıf öğrencisi:
- Bir nedenden dolayı Belarus'ta çalışmaya geldim: Türkmenistan'da, Belarus diplomaları sorunsuz olarak onayladı. Baranavichy Üniversitesi, burada çalışmış olan akrabaların önerileri sayesinde seçti.
İlk izlenimim Minsk havaalanında yapıldı. Bu sadece korkunç. Daha iyi havaalanlarımız bile var. Hızlı ve büyük bir havalimanı inşa etmeniz gerektiğini düşünüyorum.
Бахтияр Сейитлиев. Фото: vk.com
Bakhtiyar Seyitliev. Fotoğraf: vk.com
Belarus'u çok beğendim. Evet ve Baranovichi de. Çok rahat, sessiz ve huzurlu. Kışın don biraz korkutucu olmasına rağmen, hava hoş serin.
Belarus ve Türkmenistan'da yemek neredeyse aynı. Kendimizi pişiririz, bu yüzden alıştığımızı yeriz. Ulusal yemeklerini denemek için zamanım olmadı, ama daha çok patates yemeye başladım. Zaten iki çanta aldım, pansiyondaki komşular bile gülüyor.
Tabii ki evde de patates yeriz, ama yine de daha fazla et var. Ve burada sığır eti bulmak kolay değil, sadece çok sık gitmediğimiz büyük mağazalarda.
Belaruslu öğrencilerle çok çabuk arkadaş olduk, bizi iyi kabul ettiler. Fakat bana öyle geliyor ki, Türkmenistan'daki insanlar hala daha misafirperver ve arkadaş canlısı. Örneğin, normalde bir kişiyi günde birkaç kez selamlıyoruz.
Fiyatlar hakkında konuşursak, pamuk ve benzin için fark edilir derecede farklıdır. Paranız için 50 litrelik bir litre gaz var.
Üniversiteden sonra kesinlikle ülkeme döneceğim. Ve sadece orada maaşlar çok daha yüksek olduğu için değil, aynı zamanda aileye geri dönmem gereken kendi geleneklerimiz olduğu için.

“Baranavichy nazik insanlarla sakin bir şehir”

Çin'den gelen Xioguang Qiu, Slav ve Cermen Dilleri Fakültesi'nin birinci sınıf öğrencisi:
- Ben bir işadamıyım ve çoğunlukla İngilizce konuşan farklı ülkelerle çalışıyorum. Fakat 2014'te bir kez, Moskova'ya çalışmak için geldim. Rusça bilmediğim için çok fazla işbirliği teklifi kaybettim. Sonra işimi büyütmek için Rusça öğrenmeye karar verdim.
İlk başta, Minsk Dil Üniversitesi'ne gittim, orada sadece bir yıl çalıştım ve biraz öğrenmeyi başardım. Minsk'te bir sürü Çince var: uyandığımda Çince'yi gördüm ve onlarla anadilimde konuşabiliyorum, bu yüzden Rusça'nın öğrenmesi yavaşça devam etti.
Ксиогуанг Цю. Фото: Екатерина БУБЕН
Xioguang Qiu. Fotoğraf: Catherine BUBEN
Arkadaşlarım bana Baranavichy'den bahsetti. Buraya gelmeye karar verdim çünkü burada Çin'den hiç kimse yok ve dili öğrenmeye konsantre olabiliyorum. Şimdi, kibar ve hoşgörülü insanlarla çok küçük ve sessiz bir şehir olduğunu söyleyebilirim.
Belarus'ta beslenme konusunda hiçbir sorunum yok. Burada yaşarken, seninle aynı şekilde yemek yiyorum. Örneğin, pancar çorbası gerçekten seviyorum. Çin'de çok fazla pilav yiyorlar, ben burada pilav yiyorum ama bu benim diyetimdeki tek ürün değil. Belaruslularla aynı ürünleri hazırlıyorum, ancak Çin tariflerine göre. Yemeklere çok acı biber ekleriz. Ve makarna gibi patates kızartması da yapıyorum.
Mağazalarda da hiçbir sorunum yok. Süpermarkete gidiyorum, sadece ihtiyacım olan ürünleri alıyorum ve kartla ödüyorum.
Belarus ve Çin'deki fiyatlar birçok şey için farklı. Örneğin, domuz eti, sığır eti, patatesler daha ucuzdur ve elektronikler (iPhone'lar, bilgisayarlar) çok daha pahalıdır.
Rusçadaki kelime dağarcığım oldukça küçük, bu yüzden yerel öğrencilerle iletişim kurmak benim için zor: temelde ne hakkında konuştuklarını anlıyorum ama kendime cevap veremiyorum.

ÖZET
Bugün Kazakistan, Türkmenistan, Nijerya, Litvanya, Çin, Rusya, Kamerun, Azerbaycan ve Ukrayna vatandaşları Baranavichy Eyalet Üniversitesi'nde toplam 376 yabancı öğrenci öğrenim görüyor. İlk kez, yabancılar - Türkiye vatandaşları - Aralık 2007’de BarSU’daki Rus dil kurslarının öğrenci sayısına kaydoldu. Öğrencilerin tam zamanlı ve yarı zamanlı eğitime kabulleri 2008 yazında başladı.

Yorumlar